Jak ruszyć w trasę?

Jak ruszyć w trasę po pracy, szkole albo ciężkim dniu?

Prawo leniwej fizyki: ciało leżące na kanapie pragnie pozostać na kanapie. Ale kiedy już znajdzie się w ruchu, to pragnie pozostać w ruchu.

Prawo leniwej fizyki: ciało leżące na kanapie pragnie pozostać na kanapie. Ale kiedy już znajdzie się w ruchu, to pragnie pozostać w ruchu.

Wielu biegaczy może biegać jedynie popołudniami, ale często zdarza się, że pod koniec dnia są wyczerpani. To reakcja na stres napotkany danego dnia, uruchamia to produkcję negatywnych peptydów, które sprawiają, że czujesz się zmęczony i pozbawiony motywacji. Wybór należy do Ciebie, wykorzystując sprawdzone strategie, możesz zmienić negatywne nastawienie na pozytywne! A więc do dzieła!

Zdefiniuj do czego dążysz: wyjść za próg i pobiec ulicą.

Opisz szczegółowo swój problem: pobudzone stresem hormony negatywnego nastroju, które wywołują negatywne nastawienie. Pragnienie uwalenia się na kanapie albo ucięcia sobie drzemki. Sama myśl o treningu jest stresująca, co może prowadzić do intensyfikacji wydzielania negatywnych substancji i negatywnych komunikatów.

Zredukuj stres podczas jazdy lub spaceru do domu, mówiąc: „Zamierzam wrócić do domu, założyć coś wygodnego a potem coś zjeść i wypić”. Takie postępowanie zredukuje stres, i to z kilku powodów. Nie pojawi się myśl o bieganiu, lecz myśl o jedzeniu i piciu, która może pobudzać wydzielanie pozytywnych peptydów.

1. Załóż wygodne ubranie i buty – akurat tak się składa, że jest to strój do biegania.
2. Zjedz lekkostrawną przekąskę energetyczną i napij się wody lub napoju z kofeiną.
3. Skup się na odprężających myślach.
4. Wystaw głowę za drzwi, by sprawdzić pogodę.
5. Pochodź trochę przed domem, by się rozejrzeć.
6. Przejdź na drugą stronę ulicy i już jesteś na trasie!

Prawo leniwej fizyki: ciało leżące na kanapie pragnie pozostać na kanapie. Ale kiedy już znajdzie się w ruchu, to pragnie pozostać w ruchu.

Przedstawiona strategia radzenia sobie ze stresem i zmotywowania do biegania po ciężkim dniu, pochodzi z książki Jeffa Gallowaya Trening mentalny biegacza. Jak utrzymać motywację. Więcej sposobów na zmotywowanie się do regularnych treningów znajdziesz w publikacji.

Jeff Galloway - Trening mentalny biegacza

Ten wpis został opublikowany w kategorii do biegu. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>