Biegi przełajowe

„Gdy przemierzasz szlak wiodący przez las, pustynię lub park, wchodzisz w zupełnie inny stan umysłu. Czujesz pod sobą grunt, masz kontakt z roślinnością i doświadczasz zmian wysokości oraz najróżniejszych zapachów i odgłosów. Poziom aktywności ciała i umysłu jest wyższy, abyś był przygotowany na niespodzianki. Jesteś zakorzeniony w chwili obecnej i poruszając się do przodu nawiązujesz nieustanną interakcję z otaczającym Cię życiem”.

Jeff Galloway

Biegi przełajowe. Trening metodą Gallowaya

Biegi przełajowe. Trening metodą Gallowaya

Kilka dni temu nakładem wydawnictwa Helion (w marce Septem) ukazała się najnowsza publikacja poświęcona w całości biegom w terenie. Postanowiliśmy powiązać krótką recenzję tej pozycji z przedstawieniem osoby naszej ambasadorki Natalii Tomasiak.

Biegi Przełajowe. Trening metodą Gallowaya to książka przeznaczona dla wszystkich, którzy chcieliby zacząć biegać w terenie i szukają wskazówek dotyczących odpowiedniego ubioru i wyposażenia, chcących poszerzyć swoją wiedzę o taktykach, strategiach, planach i sposobach rozsądnego biegania.

Osoby bardziej zaawansowane biegowo, również znajdą tu coś dla siebie. Publikacja została podzielona na 30 rozdziałów, w których czytelnik znajdzie informacje o tym jakie trasy wybierać i w jaki sposób biegać. Jeff Galloway nie pominął także planów treningowych, które pozwolą przygotować się zarówno do krótkich dystansów, ale i nakreślą zarys treningu ultramaratończyka. Autor pomaga radzić sobie z oszacowaniem własnych sił i przełamywaniem granic wytrzymałości. Odkrywa przed nami proste sposoby zapobiegania kontuzjom i radzi jak skutecznie je leczyć. Osoby, które szukają wskazówek o odżywaniu, suplementach czy cukrze w naszym organizmie również znajdą tu ciekawe informacje.

Górski bieg przełajowy

Przy okazji premiery książki Biegi przełajowe, chcielibyśmy przybliżyć Wam bliżej postać Natalii Tomasiak – dziewczyny, która zaraża wszystkich bieganiem w terenie i może Wam pomóc, jeśli nie znajdziecie odpowiedzi na wszystkie swoje pytania w publikacji Jeffa Gallowaya.

Natalia jest naszą ambasadorką od początku 2015 r. Co to oznacza?

Postanowiliśmy rozpocząć współpracę z Natalią, ponieważ nie brakuje jej energii, wkłada w bieganie całe swoje serce i robi to z ogromną pasją. To ona przygotowuje dla Was niektóre posty na facebooku, szczególnie te, które tętnią energią i motywują do różnych aktywności. Zaczęła biegać po górach w styczniu 2014 i już w tym samym roku przebiegła swój pierwszy ultramaraton i stanęła na najwyższym stopniu podium! W 2015 roku ma już za sobą pierwsze zwycięstwo w biegu górskim w Małych Pieninach – Chyża Durbaszka na dystansie 20 km.

Natalia z miłą chęcią będzie odpowiadała na Wasze biegowe pytania, szczególnie te, które dotyczą biegów w terenie. Możecie pisać do nas wiadomości poprzez portal facebook. Więcej o jej osiągnięciach biegowych oraz innych sportowych pasjach możecie przeczytać na jej blogu: http://gorskistyl.com

Bieganie w terenie

Natalia w terenie

Zapytaliśmy Natalię o kilka rzeczy związanych z bieganiem w terenie:

DoBiegu.pl: Dlaczego wybrałaś biegi w terenie i czym według Ciebie różnią się one od „normalnego” biegania?

Natalia: Od kilku lat każdą wolną chwilę spędzam w górach. Do 2014 r chodziłam po nich, czasem się wspinałam, ale mimo to czułam swego rodzaju „niedosyt”. Początkowo założyłam, że będę trenowała górskie marszobiegi, ponieważ nie do końca wiedziałam o co chodzi w bieganiu po górach. Dość szybko poczułam jednak, że jest to aktywność, która sprawia mi niesamowicie dużo radości i daje wiele energii. Każdy bieg, nie ważne czy jest to start w zawodach, czy bieg treningowy, traktuję jako doskonałą zabawę.

DB: Jakie biegi terenowe poleciłabyś początkującym?

N: Polecam przede wszystkim lekkie biegi w pobliskich parkach i lasach, nie dłuższe niż 10 km. Bieganie w terenie wymaga od nas innej techniki biegania, większej wytrzymałości i niejednokrotnie dużej determinacji.

DB: Mówisz „wytrzymałość, determinacja” … to jest bardzo trudne

N: Faktycznie tak jest, ale za to sam bieg jest o wiele przyjemniejszy! Nie słyszymy szumu samochodów, tylko ćwierkające ptaki lub wiatr w liściach drzew, wdychamy świeże powietrze, a nasze samopoczucie poprawia się natychmiastowo.

DB: Zgoda, ale nie każdy ma tyle siły co Ty!

N: Zacznijmy od tego, że nie każdy musi cały czas biegać bardzo szybko. Nieustannie powtarzam, że najważniejsza w tym wszystkim jest dobra zabawa. Jeśli macie siłę biec 1 km, a później chcecie się kawałek przejść i złapać oddech, to tak zróbcie! Później znowu kawałek truchtacie i znowu przerwa. Biegajcie dla przyjemności, cieszcie się każdym przebiegniętym km bez względu na to w jakim tempie go pokonaliście!

Natalia podczas odpoczynku w trakcie biegów terenowych

DB: Co chciałabyś jeszcze dodać od siebie naszym czytelnikom?

Nie bójcie się biegać, ani po płaskim, ani w terenie! Najgorsze są pierwsze 3 treningi, a później to już tylko przyjemność :-D

N: Każdy kto podejmie wyzwanie biegowe jest już zwycięzcą! Wyznaczcie sobie jakiś cel biegowy np.: udział w zawodach, krótki dystans w określonym czasie, może po prostu ciekawy szlak, który chcecie pokonać biegiem, np. szlak papieski, bądź część szlaku pieszego. Motywacją może być dla Was wbiegnięcie na najwyższe szczyty w Waszej okolicy.

DB: A jakie są Twoje cele?

N.: Chyba nie powinnam tutaj odpowiadać na to pytanie ;) Ja akurat nie mam żadnego celu. Decyzję o startach w zawodach podejmuję całkiem spontanicznie. Jednak trenowanie w minusowych temperaturach, czy w strugach deszczu, nie jest dla mnie problemem. Czasem muszę “walczyć” ze sobą żeby powstrzymać się od treningu i trochę odpocząć. Cel mam jeden: biegać, bawić się tym bieganiem i spędzać czas tak jak lubię :)

DB: Dziękujemy za te kilka słów :) Życzymy Ci powodzenia we wszystkich startach i cały czas mocno ściskamy za Ciebie kciuki!

Wszystkim zainteresowanym biegami w terenie polecamy publikację Jeffa Gallowaya pt. Biegi przełajowe

zobacz książkę >>>

Ten wpis został opublikowany w kategorii do biegu. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>