Tydzień 7

Co Cię czeka w tym tygodniu?

Co Cię czeka w tym tygodniu?

Zaczniesz od treningu uzupełniającego: biegi w wodzie, trening na maszynach do ćwiczeń (17 minut) albo wolnego – Twój wybór :) Potem będziesz biegał i maszerował przez 20 minut (tak samo, jak w ubiegłym tygodniu). Czeka Cię także chwila wytchnienia: dzień wolny, czyli raj dla leniuchów :) , a na koniec… UWAGA! ZAWODY na 5 km! Życzymy powodzenia!!!

Dobra wiadomość: będziemy Ci towarzyszyć na każdym kroku :)
Bądź gotowy do biegu!

Poniedziałek: Wolne albo TU

Jak obiecałam, dzisiaj rozpoczynamy szczęśliwy, 7. tydzień z bieganiem! Na początek, jak już się domyślacie, jedni robią sobie wolne, a drudzy TU. Ci, którzy wybiorą drugą opcję, mogą biegać w wodzie. Jakie są korzyści? Oto pierwsza:
“Ponieważ nogi muszą odnaleźć w wodzie taką trajektorie ruchów, która jest najefektywniejsza z punktu widzenia mechaniki, wszelkie zbędne ruchy stóp i nóg zostaną po czasie zredukowane albo wyeliminowane”.

A jutro będzie nam bliska liczba 20…
Bądź gotowy do biegu!

Wtorek: 20 min biegu/marszu

Dzisiaj biegamy i maszerujemy na przemian, czyli nic nowego :)
Ciekawostka: istnieją pewne dowody na to, że picie kawy przed treningiem może pomóc w spalaniu tłuszczu. Zaleca się tylko picie jednej filiżanki kawy na około godzinę przed ćwiczeniami.

A jutro druga korzyść…
Bądź gotowy do biegu!

Środa: Wolne albo TU

Dla tych, którzy wybrali dziś TU i bieganie w wodzie, Galloway zdradza jego drugą korzyść:
“Opór wody wzmacnia te mięśnie, które mogą zapewnić wsparcie głównym mięśniom wykorzystywanym w biegu. Mniejsze mięśnie rezerwowe będą w stanie napędzać Cię jeszcze przez jakiś czas, jeśli nadużyjesz głównych mięśni lub będziesz ich potrzebował, by przebiec ostatnich kilka kilometrów dłuższego dystansu”.

A jutro słów kilka o… Przekonasz się już jutro :)
Bądź gotowy do biegu!

Czwartek: 20 min biegu/marszu

Biegamy, maszerujemy, biegamy, maszerujemy – i tak na zmianę.
Odpowiedzmy sobie na pytanie: Czy przerwy na marsz mogą sprawić, że będę biegał szybciej?
Odpowiedź: Sondaż przeprowadzony wśród weteranów maratonu wykazał przeciętną poprawę wyników o 13 minut, gdy wplatali ono w swój bieg przerwy na marsz, zamiast nieustannie biec w jednakowy sposób.

A jutro trzecia korzyść. Kto czyta bloga, ten wie o co chodzi ;)
Bądź gotowy do biegu!

Piątek: Wolne albo TU
Kto ma wolne, niech leniuchuje, a kto zdecydował się na bieganie w odzie, niech czerpie korzyści :) Trzecia korzyść:
“Otrzymujesz świetny trening wydolnościowy układu krążenia bez obciążenia stawów”.

A jutro… wiadomo! :)
Bądź gotowy do biegu!

Sobota: WOLNE

Dzisiaj mamy pełne przyzwolenie na leniuchowanie i relaksowanie się przed jutrzejszym dniem, dniem ZAWODÓW! Robimy, co dusza zapragnie. Oczywiście z umiarem… ;)

A jutro: zawody!!!
Bądź gotowy do biegu!

Niedziela: Zawody na 5 km

Dzisiaj wielki dzień, zawody na 5 km. Pamiętaj:
Startuj powoli! Za każdą sekundę na kilometr zbyt szybkiego tempa w pierwszej części wyścigu pobiegniesz przynajmniej o dwie sekundy wolniej na końcu. Poza tym jeśli pobiegniesz pierwsze 3-5 km zbyt szybko, pojawią się problemy: za każdą sekundę na kilometr zbyt szybkiego tempa na pierwszych 3-5 km wyścigu możesz zapłacić nawet 10-sekundowym opóźnieniem na końcu.

Powodzenia!

A jutro… rozpoczynamy 8 tydzień biegania :)

Bądź gotowy do biegu!

Zobacz wpisy z 7 tygodnia

Możliwość komentowania jest wyłączona.